Číslo materiálu | 61 |
---|---|
Číslo jednací | RK-04-2025-61 |
Název | Změna v dočasném schválení počtu zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu (účel využití, doba) – návrh na provedení rozpočtového opatření |
Zpracoval | I. Fryšová, I. Hanáková Kosourová |
Předkládá | Z. Kadlec |
Počet příloh | 0 |
Popis problému |
Usnesením č. 2223/37/2023/RK stanovila rada kraje počet 501 zaměstnanců k 1. 1. 2024. Stejným usnesením vzala rada kraje mimo jiné na vědomí informaci o využití 5 dočasně schválených zaměstnanců v celkovém počtu zaměstnanců zařazených do krajského úřadu od 1. 1. 2024, a to na dobu určitou do 31. 12. 2026, s obsahovou náplní pracovních míst pro činnosti spojené s realizací projektu „Smart Akcelerátor Kraje Vysočina“.
Uvedený dočasně schválený počet zaměstnanců nebyl na uvedené činnosti spojené s realizací projektu „Smart Akcelerátor Kraje Vysočina“ využit. Důvodem nevyužití schváleného počtu zaměstnanců je skutečnost, že pro uvedené pozice jsou stanoveny extrémně vysoké kvalifikační předpoklady podléhající schválení poskytovatelem dotace, např. min. 10 letá praxe v oblasti regionálního rozvoje. V rámci opakovaně vyhlášených výběrových řízení se nepřihlásili vhodní uchazeči. Z důvodu nutnosti obsadit co nejdříve realizační tým projektu byly proto 2 pozice zapracovány do trvalých pracovních poměrů zaměstnanců zařazených do odboru regionálního rozvoje a 3 pozice byly obsazeny na 3 x 0,5 úvazku na práce konané mimo pracovní poměr, uzavřeny byly dohody o pracovní činnosti.
Aktuálně je tento uvedený počet zaměstnanců ve struktuře pracovních míst neobsazený.
Materiál navrhuje využití 2 z výše uvedeného počtu 5 schválených zaměstnanců na odboru regionálního rozvoje se zařazením do přímé řídící působnosti vedoucí odboru, a to nově na dobu neurčitou.
Jedná se o návrh využití na posílení agendy veřejných zakázek, zejména z důvodu schopnosti operativně reagovat a plnit nejen metodickou podporu v této oblasti, ale i zadávání veřejných zakázek strategického významu a zakázek s využíváním vhodných dalších metod zadávání. Mimo to je třeba posílit kapacitu administrace veřejných zakázek (zejména jde o zakázky na dodávky a služby) pro ty útvary krajského úřadu, které nedisponují vlastními odborníky na proces zadávaní veřejných zakázek (např. pořizují dodávky a služby různého charakteru a zaměření příležitostně). Z ekonomicko-provozního hlediska jde o efektivnější řešení než posilovat každý jednotlivý úsek o takového specialistu. Toto posílení představuje náplň činnosti v objemu cca 1 pracovního úvazku (první z předmětných pracovních míst). Dále je třeba přispět k zajištění požadavků na zadávání veřejných zakázek navazujících na činnost oddělení energetiky, a to v souvislosti s plněním jeho narůstající a rozvíjející se agendy (instalace a provozování fotovoltaických elektráren, řešení požadavků a nových podmínek vyplývajících z legislativních řešení problematiky obnovitelných zdrojů energie a problematiky sdílené energetiky, pořizování a nastavování vyspělých technologií v objektech kraje), a rovněž zajistit participaci na naplňování národní strategie veřejného zadávání na úrovni kraje. Toto posílení odpovídá náplni činnosti rovněž v objemu cca 1 pracovního úvazku (druhé z předmětných pracovních míst). U obou pracovních pozic je počítáno s řešením vzájemné zastupitelnosti.
Osobní náklady na výše uvedený počet 5 zaměstnanců pro činnosti spojené s realizací projektu „Smart Akcelerátor Kraje Vysočina“ (platy a související úhrada sociálního pojištění, zdravotního pojištění a zákonného pojištění zaměstnavatele, příspěvek do sociálního fondu) měly původně být plně hrazeny z projektu, který je z 15 % kofinancován z vlastních zdrojů Kraje Vysočina. V případě změny ve využití 2 z výše uvedeného počtu 5 schválených zaměstnanců na agendu veřejných zakázek a jejich změny ve využití na dobu neurčitou s úhradou osobních a souvisejících nákladů z kapitoly rozpočtu kraje Krajský úřad je třeba schválit k pokrytí uvedených nákladů rozpočtové opatření. |
Návrh řešení |
Ředitel krajského úřadu navrhuje radě kraje: schválit:
O stanovení počtu zaměstnanců kraje zařazených do krajského úřadu a stanovení objemu prostředků na platy těchto zaměstnanců rozhoduje dle § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, rada kraje. |
Stanoviska |
Odbor personální a hospodářské správy Jako příkazce operace v rámci předběžné řídicí kontroly před vznikem závazku jsem u připravované operace prověřil(a) soulad s ustanovením § 13 odst. 2 vyhlášky č. 416/2004 Sb. Odbor ekonomickýJako správce rozpočtu v rámci předběžné řídicí kontroly před vznikem závazku jsem u připravované operace prověřil(a) soulad s ustanovením § 13 odst. 4 až 10 vyhlášky č. 416/2004 Sb. Oddělení právní a krajského živnostenského úřadunemá k návrhu usnesení připomínky. Odbor ekonomickýEkonomický odbor nemá připomínky k navrženému rozpočtovému opatření. Aktuální stav kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje činí 49 593,7 tis. Kč.
|
Návrh usnesení |
schvaluje
|
Odpovědnost | Odbor ekonomický, Odbor personální a hospodářské správy, Oddělení právní a krajského živnostenského úřadu |
Termín | 28. 2. 2025 |