Samospráva
Cesta:

RK-04-2025-61: Změna v dočasném schválení počtu zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu (účel využití, doba) – návrh na provedení rozpočtového opatření

RK-04-2025-61.pdf

Číslo materiálu 61
Číslo jednací RK-04-2025-61
Název Změna v dočasném schválení počtu zaměstnanců Kraje Vysočina zařazených do krajského úřadu (účel využití, doba) – návrh na provedení rozpočtového opatření
Zpracoval I. Fryšová, I. Hanáková Kosourová
Předkládá Z. Kadlec
Počet příloh 0
Popis problému

Usnesením č. 2223/37/2023/RK stanovila rada kraje počet 501 zaměstnanců k 1. 1. 2024. Stejným usnesením vzala rada kraje mimo jiné na vědomí informaci o využití 5 dočasně schválených zaměstnanců v celkovém počtu zaměstnanců zařazených do krajského úřadu od 1. 1. 2024, a to na dobu určitou do 31. 12. 2026, s obsahovou náplní pracovních míst pro činnosti spojené s realizací projektu „Smart Akcelerátor Kraje Vysočina“.

 

Uvedený dočasně schválený počet zaměstnanců nebyl na uvedené činnosti spojené s realizací projektu „Smart Akcelerátor Kraje Vysočina“ využit. Důvodem nevyužití schváleného počtu zaměstnanců je skutečnost, že pro uvedené pozice jsou stanoveny extrémně vysoké kvalifikační předpoklady podléhající schválení poskytovatelem dotace, např. min. 10 letá praxe v oblasti regionálního rozvoje. V rámci opakovaně vyhlášených výběrových řízení se nepřihlásili vhodní uchazeči. Z důvodu nutnosti obsadit co nejdříve realizační tým projektu byly proto 2 pozice zapracovány do trvalých pracovních poměrů zaměstnanců zařazených do odboru regionálního rozvoje a 3 pozice byly obsazeny na 3 x 0,5 úvazku na práce konané mimo pracovní poměr, uzavřeny byly dohody o pracovní činnosti.

 

Aktuálně je tento uvedený počet zaměstnanců ve struktuře pracovních míst neobsazený.

 

Materiál navrhuje využití 2 z výše uvedeného počtu 5 schválených zaměstnanců na odboru regionálního rozvoje se zařazením do přímé řídící působnosti vedoucí odboru, a to nově na dobu neurčitou.

 

Jedná se o návrh využití na posílení agendy veřejných zakázek, zejména z důvodu schopnosti operativně reagovat a plnit nejen metodickou podporu v této oblasti, ale i zadávání veřejných zakázek strategického významu a zakázek s využíváním vhodných dalších metod zadávání. Mimo to je třeba posílit kapacitu administrace veřejných zakázek (zejména jde o zakázky na dodávky a služby) pro ty útvary krajského úřadu, které nedisponují vlastními odborníky na proces zadávaní veřejných zakázek (např. pořizují dodávky a služby různého charakteru a zaměření příležitostně). Z ekonomicko-provozního hlediska jde o efektivnější řešení než posilovat každý jednotlivý úsek o takového specialistu. Toto posílení představuje náplň činnosti v objemu cca 1 pracovního úvazku (první z předmětných pracovních míst).

Dále je třeba přispět k zajištění požadavků na zadávání veřejných zakázek navazujících na činnost oddělení energetiky, a to v souvislosti s plněním jeho narůstající a rozvíjející se agendy (instalace a provozování fotovoltaických elektráren, řešení požadavků a nových podmínek vyplývajících z legislativních řešení problematiky obnovitelných zdrojů energie a problematiky sdílené energetiky, pořizování a nastavování vyspělých technologií v objektech kraje), a rovněž zajistit participaci na naplňování národní strategie veřejného zadávání na úrovni kraje. Toto posílení odpovídá náplni činnosti rovněž v objemu cca 1 pracovního úvazku (druhé z předmětných pracovních míst).

U obou pracovních pozic je počítáno s řešením vzájemné zastupitelnosti.

 

Osobní náklady na výše uvedený počet 5 zaměstnanců pro činnosti spojené s realizací projektu „Smart Akcelerátor Kraje Vysočina“ (platy a související úhrada sociálního pojištění, zdravotního pojištění a zákonného pojištění zaměstnavatele, příspěvek do sociálního fondu) měly původně být plně hrazeny z projektu, který je z 15 % kofinancován z vlastních zdrojů Kraje Vysočina. V případě změny ve využití 2 z výše uvedeného počtu 5 schválených zaměstnanců na agendu veřejných zakázek a jejich změny ve využití na dobu neurčitou s úhradou osobních a souvisejících nákladů z kapitoly rozpočtu kraje Krajský úřad je třeba schválit k pokrytí uvedených nákladů rozpočtové opatření.

Návrh řešení

Ředitel krajského úřadu navrhuje radě kraje:

schválit:

  • změnu ve využití 2 dočasně schválených zaměstnanců z celkového počtu 5 zaměstnanců původně schválených pro činnosti spojené s realizací projektu „Smart Akcelerátor Kraje Vysočina“ v celkovém počtu zaměstnanců zařazených do krajského úřadu, od 1. 3. 2025, a to na dobu neurčitou, nově pro činnosti spojené s veřejnými zakázkami (beze změny celkového počtu zaměstnanců zařazených do krajského úřadu);
  • zvýšení objemu prostředků na platy (a související odvody) zaměstnanců zařazených do krajského úřadu na rok 2025 a provést odpovídající úpravu Sociálního fondu. 

 

O stanovení počtu zaměstnanců kraje zařazených do krajského úřadu a stanovení objemu prostředků na platy těchto zaměstnanců rozhoduje dle § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, rada kraje.

Stanoviska Odbor personální a hospodářské správy

Jako příkazce operace v rámci předběžné řídicí kontroly před vznikem závazku jsem u připravované operace prověřil(a) soulad s ustanovením § 13 odst. 2 vyhlášky č. 416/2004 Sb.

Odbor ekonomický

Jako správce rozpočtu v rámci předběžné řídicí kontroly před vznikem závazku jsem u připravované operace prověřil(a) soulad s ustanovením § 13 odst. 4 až 10 vyhlášky č. 416/2004 Sb.

Oddělení právní a krajského živnostenského úřadu

nemá k návrhu usnesení připomínky.

Odbor ekonomický

Ekonomický odbor nemá připomínky k navrženému rozpočtovému opatření. Aktuální stav kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje činí 49 593,7 tis. Kč.

 

 

Návrh usnesení schvaluje
  • změnu ve využití 2 dočasně schválených zaměstnanců z celkového počtu 5 zaměstnanců původně schválených pro činnosti spojené s realizací projektu „Smart Akcelerátor Kraje Vysočina“ v celkovém počtu zaměstnanců zařazených do krajského úřadu, od 1. 3. 2025, a to na dobu neurčitou, nově pro činnosti spojené s veřejnými zakázkami;
  • zvýšení objemu prostředků na platy zaměstnanců zařazených do krajského úřadu (§ 6172) na rok 2025 o částku 1 016 300 Kč;
  • rozpočtové opatření spočívající ve zvýšení běžných výdajů kapitoly Krajský úřad, § 6172 – Činnost regionální správy o částku 1 364 100 Kč a kapitoly Ostatní finanční operace, § 6330 - Převody vlastním fondům v rozpočtech územní úrovně o částku 40 700 Kč při současném snížení kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, § 6409 – Ostatní činnosti jinde nezařazené, položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje o částku 1 404 800 Kč na platy zaměstnanců zařazených do krajského úřadu, na související odvody a na převod do Sociálního fondu;
  • rozpočtové opatření spočívající ve zvýšení příjmů Sociálního fondu - Příděl z rozpočtu kraje o částku 40 700 Kč a současné zvýšení výdajů Sociálního fondu o částku 40 700 Kč.
Odpovědnost Odbor ekonomický, Odbor personální a hospodářské správy, Oddělení právní a krajského živnostenského úřadu
Termín 28. 2. 2025