RK-05-2025-43.pdf, RK-05-2025-43pr01.doc , RK-05-2025-43pr02.pdf , RK-05-2025-43pr03.pdf , RK-05-2025-43pr04.pdf
Číslo materiálu | 43 |
---|---|
Číslo jednací | RK-05-2025-43 |
Název | Projektové záměry příspěvkových organizací: SŠ stavební Jihlava, Bráfova akademie Třebíč a SPŠ Třebíč |
Zpracoval | J. Hadravová |
Předkládá | O. Králík |
Počet příloh | 4 |
Popis problému |
V souladu s Pravidly Rady Kraje Vysočina k řízení cash flow a projektových záměrů Kraje Vysočina a zřizovaných příspěvkových organizací ze dne 17. 9. 2024 žádají krajské příspěvkové organizace o zařazení projektových záměrů do stavu „Zařazená akce“.
Jedná se o projektové záměry těchto příspěvkových organizací: 1) Střední škola stavební Jihlava a její projektový záměr "Jean Monet - Iniciativy vyučování o EU ", který je uveden v příloze materiálu RK-05-2025-43, př. 2. 2) Bráfova akademie Třebíč, střední škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky a její projektový záměr "Za zelenou Evropu společně pro budoucnost IV", který je uveden v příloze materiálu RK-05-2025-43, př. 3. 3) Střední průmyslová škola Třebíč a její projektový záměr "Zahraniční mobility žáků a pedagogických pracovníků" je uveden v příloze materiálu RK-05-2025-43, př. 4.
ad 1) V rámci projektového záměru Střední školy stavební Jihlava s názvem "Jean Monet - Iniciativy vyučování o EU" jsou plánovány aktivity zaměřené na podporu demokracie a povědomí o EU žáků a učitelů školy. Cílem projektu je realizovat projektové dny, studijní návštěvy, workshopy a podobně s cílem podpory odborného vzdělávání a přípravy ve vyučování konkrétního obsahu, spojeného s EU. V rámci projektu bude odučeno minimálně 241 hodin daného tématu za 3 školní roky. Zapojeno tak bude: - minimálně 20 tříd v každém školním roce, - minimálně 450 žáků každý rok, - minimálně 10 pedagogických pracovníků. Projekt s rozpočtem 775 000 Kč bude financován ze 100 % z programu Erasmus+ bez nároku na rozpočet kraje.
ad 2) V rámci projektového záměru Bráfovy akademie Třebíč, střední školy a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky s názvem "Za zelenou Evropu společně pro budoucnost IV" dojde k upevnění a rozšíření využívání metody CLIL ve výuce (tj. content and language integrated learning - vyučovací metoda založená na výuce školního předmětu prostřednictvím cizího jazyka). Účastníci projektu si osvojí dovednosti, které jim umožní s metodou CLIL efektivně pracovat tak, aby si žáci školy mohli rozšířit znalosti obecné angličtiny o slovní zásobu dle svého odborného zaměření. Doprovodným tématem je sledování environmentálních témat ve výuce na školách obdobného typu v zahraničí. V první fázi projektu budou učitelé navštěvovat kurzy anglického jazyka přímo na škole v rozsahu cca 30 hodin a následně se zúčastní týdenního jazykového kurzu. Posléze se vydají na mobilitu stínování v délce 2 týdnů, aby poznali práci s metodou CLIL v praxi v zahraničí. V závěrečné fázi budou učitelé sami připravovat vlastní hodiny s výukovou metodou CLIL. Celkový počet účastníků se bude pohybovat v rozmezí 4 až 6 pedagogů podpořených v rámci projektu. Součástí projektu je i podpora odborných kompetencí žáků a rozšíření povědomí o udržitelném rozvoji. Na zahraniční praxe vycestuje 12 - 16 žáků na třítýdenní stáž a 3 - 5 žáků na 90ti denní stáž v zahraničí. Projekt s rozpočtem 2 000 000 Kč bude financován z programu Erasmus+ ze 100 % bez nároku na rozpočet kraje.
ad 3) V rámci projektového záměru Střední průmyslové školy Třebíč s názvem "Zahraniční mobility žáků a pedagogických pracovníků" budou zrealizovány krátkodobé i dlouhodobé mobility. Celkem budou realizovány tyto mobility: - krátkodobé mobility v délce 2 týdnů pro 40 žáků a 5 doprovázejících pedagogů, - dlouhodobé mobility v délce 3 měsíců pro 5 žáků, - stínování v délce 1 týdne pro 5 pedagogických pracovníků u partnerských organizací v zahraničí. Dopadem projektu je zlepšení odborných a jazykových kompetencí žáků, povědomí o multikulturní společnosti v Evropě. Dlouhodobým přínosem u žáků je motivace k dalšímu studiu a zájmu o technické obory, zvýšení přehledu o nových trendech v technických oborech. Významným dlouhodobým přínosem je rovněž zvyšování prestiže školy. Stáže jsou přínosem nejen pro pedagogy, kteří se zúčastní stínování, ale i pro doprovodné osoby (5 osob), škola vyšle převážně učitele odborných předmětů a praxe. Cílem je snaha motivovat mladé učitele k zapojení. Jejich výhodou je i znalost cizího jazyka. Starší pedagogy účast na těchto aktivitách motivuje k dalšímu jazykovému vzdělávání. Projekt s rozpočtem 3 250 000 Kč bude financován z programu Erasmus+ ze 100 % bez nároku na rozpočet kraje. |
Návrh řešení |
OŠMS nemá na základě předložených informací námitky k realizaci projektových záměrů dle materiálů RK-05-2025-43, př. 2, RK-05-2025-43, př. 3 a RK-05-2025-43, př. 4 a doporučuje Radě kraje rozhodnout u těchto projektových záměru o zařazení do stavu „Zařazená akce“. Stanovisko OŠMS k jednotlivým projektovým záměrům je uvedeno v příloze RK-05-2025-43, př. 1. |
Stanoviska |
Grémium ředitele Stanoviska jsou uvedena v jednotlivých projektových záměrech. Projektová kancelář Kraje VysočinaStanoviska jsou uvedena v jednotlivých projektových záměrech. |
Návrh usnesení |
rozhoduje o zařazení projektového záměru do stavu "Zařazená akce" příspěvkových organizací:
|
Odpovědnost | Odbor školství, mládeže a sportu |
Termín | 28. 2. 2025 |