RK-21-2024-56.pdf, RK-21-2024-56pr01.docx , RK-21-2024-56pr02.xlsx , RK-21-2024-56pr03.xlsx
Číslo materiálu | 56 |
---|---|
Číslo jednací | RK-21-2024-56 |
Název | Rozpočtové opatření - rozvoj Informačního systému DTM Kraje Vysočina |
Zpracoval | M. Tejkal, P. Pavlinec, M. Smejkalová |
Předkládá | P. Pavlinec |
Počet příloh | 3 |
Popis problému |
V návaznosti na rozhodnutí rady 0733/14/2020/RK pořídil odbor informatiky Informační systém Digitální technické mapy Kraje Vysočina (IS DTM), který byl l finančně podpořen z Operačního programu podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK). Cílem IS DTM je zajistit technické podmínky pro plnění povinností krajského úřadu definovaných zákonem 200/1994 Sb. o zeměměřictví a o změně a doplnění některých zákonů souvisejících s jeho zavedením, počínaje 1. 7. 2024.
Projekt DTM je realizován unikátním a inovativním způsobem v rozsahu celé ČR. Zásadním způsobem změní dosavadní postupy správy technických map obcí, měst a krajů a správu dopravní a technické infrastruktury předávanou příslušnými správci. Jeho složitost zásadně zvyšuje skutečnost, že v rámci celého ekosystému DTM bude realizována vysoce náročná integrace dílčích informačních systémů, tedy IS DMVS (zastřešující státní systém, ČÚZK), IS DTM krajů a IS DTM SŽ & ŘSD, které spolu musí vzájemně komunikovat a sdílet data.
Přípravě všech uvedených projektů byla věnována několikaletá péče ze strany všech zainteresovaných subjektů – krajů, ČÚZK, správců sítí, odborných firem a organizací, bohužel ale na realizaci vlastních projektů (nejen informačních systémů, ale i projektů datových) byl časový rámec významně omezen podmínkami dotačního programu OP PIK (2022/2023). Přes veškeré úsilí věnované přípravě zadání se zcela objektivně, tedy ve spojitosti mj. s vysokou náročností, inovativností a komplexitou projektů, objevila v době realizace celá řada problémů a vnějších okolností, které zcela objektivně vedly ke změnám zadání IS DTM až v průběhu realizace, resp. po řádné akceptaci díla v druhé polovině roku 2023 a to i nyní a po termínu jeho spuštění.
Z výše uvedených důvodů proto nebylo možné ze strany kraje uvedené položky rozvoje (v příloze) předvídat a zahrnout do zadání projektu IS DTM kraje a do standardního rozpočtu kraje v kapitole informatika. Proto se jedná o rozvojové požadavky, které jsou nad rámec zadání IS DTM kraje a nejsou součástí legislativní podpory ze strany dodavatele. Konkrétní důvody, proč uvedené položky patří do rozvoje a nejsou součástí podpory jsou uvedeny u jednotlivých popisů položek v části „Odůvodnění“.
Požadavky na úpravy nad stanovený rozsah zadání IS DTM jsou průběžně definovány na základě následujících výstupů nebo podkladů, resp. požadavků třetích stran:
Uvedené požadavky na úpravy IS DTM je nutné zapracovat do 1.7.2024 aby IS DTM mohl být plně funkční a sloužit svému účelu. Celková cena pořízení rozvojových požadavků, hrazených z krajského rozpočtu, by činila 2 791 000,- Kč bez DPH, tj. 3 377 110 Kč s DPH (Rozvojové požadavky nezbytné realizovat do 1.7.2024 v hodnotě 1 754 800 Kč bez DPH, tj. 2 123 308 Kč s DPH. Rozvojové požadavky na druhé pololetí v hodnotě 1 036 200 Kč bez DPH, tj. 1 253 802 s DPH)
|
Návrh řešení |
S ohledem na zajištění odpovídajícího provozu krajského IS Digitální technické mapy, dle legislativních požadavků, navrhujeme realizovat jeho rozvoj z krajského rozpočtu.
Konkrétně se rozvoj týká těchto oblastí:
Podrobný popis výše uvedeného, včetně odůvodnění potřeby realizace, je součástí přílohy tohoto materiálu.
Uvedené body představují pro kraj významná rizika, která souvisejí s plněním podmínek dotačního programu OP PIK nebo zajištěním řádného plnění legislativních povinností v rámci výkonu přenesené působnosti.
Z toho důvodu navrhujeme radě kraje uvolnit 1 900 tis Kč z rezervy Péče o lidské zdroje a majetek kraje (§ 6409). Zbylé prostředky budou uhrazeny z prostředků schváleného rozpočtu kraje kapitoly informatika. |
Stanoviska |
Odbor informatiky Jako příkazce operace v rámci předběžné řídicí kontroly před vznikem závazku jsem u připravované operace prověřil(a) soulad s ustanovením § 13 odst. 2 vyhlášky č. 416/2004 Sb. Odbor informatikyJako správce rozpočtu v rámci předběžné řídicí kontroly před vznikem závazku jsem u připravované operace prověřil(a) soulad s ustanovením § 13 odst. 4 až 10 vyhlášky č. 416/2004 Sb. Odbor ekonomickýOdbor ekonomický nemá připomínky k rozpočtovému opatření. Aktuální stav kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, položky Péče o lidské zdroje a majetek činí 32 336 tis. Kč.
|
Návrh usnesení |
souhlasí s realizací rozvojových požadavků IS DTM dle předloženého materiálu schvalujerozpočtové opatření spočívající ve zvýšení kapitoly Informatika § 3636 - Územní rozvoj, o částku 1 900 tis. Kč při současném snížení kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, § 6409 - Ostatní činnosti jinde nezařazené, položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje o částku 1 900 tis. Kč na financování výdajů souvisejících s doplněním funkcí informačního systému Digitálně technické mapy Kraje Vysočina |
Odpovědnost | Odbor informatiky |
Termín | 31. 12. 2024 |