Samospráva
Cesta:

RK-41-2022-38: Rozpočtové opatření na kapitole Evropské projekty - ukončení projektu "Inquiry-based Learning and Teaching Across Europe"

RK-41-2022-38.pdf, RK-41-2022-38pr01.pdf

Číslo materiálu 38
Číslo jednací RK-41-2022-38
Název Rozpočtové opatření na kapitole Evropské projekty - ukončení projektu "Inquiry-based Learning and Teaching Across Europe"
Zpracoval J. Čermáková, J. Hadravová, L. Sochorová
Předkládá O. Králík
Počet příloh 1
Popis problému

Materiál se týká finančního ukončení projektu s názvem "Inquiry-based Learning and Teachnig Across Europe" - "Badatelsky orientovaná výuka napříč Evropou" (dále také "projekt", "ILTAE").

Zastupitelstvo kraje rozhodlo na svém zasedání dne 27. 3. 2018 usnesením č. 0359/02/2018/ZK o zapojení Kraje Vysočina do společného projektu "ILATE" s těmito partnery:

  • Vysočina Education,
  • Lycée Hugues Libergier z Francie,
  • Lycée Polyvalent Stéphane Hessel z Francie,
  • Rectorat de l'académie de Reims z Francie,
  • město Tampere z Finska,
  • Dolnorakouský zemský úřad (Oddělení vědy a výzkumu) z Rakouska.

Partnerský region Grand Est z Francie byl zapojen jako asociovaný partner.

Projekt byl realizován v období od 1. 10. 2018 do 31. 8. 2021 na základě Grantové dohody č. 2018-1-CZ01-KA201-048113 (dále také „grantová dohoda“) ze dne 9. 10. 2018 ve znění dodatků č. 1 a 2, a to v rámci programu Erasmus+, Klíčová akce 2: Strategická partnerství.

Cílem dvouletého projektu s rozpočtem 123 885 € bylo především sdílení příkladů dobré praxe a výměna zkušenosti mezi různými typy subjektů v oblasti badatelsky orientované výuky. Každý z partnerů přinesl své zkušenosti, jak danou problematiku řeší a nabídl ostatním možnost inspirovat se, objevovat nové metody a nápady, získat know-how tak, aby došlo ke zlepšení úrovně klíčových kompetencí a dovedností se zvláštním ohledem na jejich význam pro trh práce prostřednictvím strategického partnerství. V rámci projektu došlo zejména ke vzdělávacím aktivitám pro pedagogické pracovníky, pracovníky vedení škol a pracovníky z oblasti vzdělávání, výstupem pak byl mimo jiné i e-book, který shrnul výstupy projektu s popisem přístupu jednotlivých partnerů. 

Vyúčtování grantové dohody s poskytovatelem grantu, Domem zahraniční spolupráce (dále také "DZS"), odsouhlasila rada kraje usnesením č. 0067/02/2022/RK dne 18. 1. 2022.

V návaznosti na vyúčtování s DZS bylo následně provedeno vyúčtování zálohových plateb vůči partnerům projektu, a to na základě partnerských smluv a skutečně vynaložených výdajů. Partneři projektu obdrželi od Kraje Vysočina doplatky nebo naopak vrátili přeplatky zálohových plateb na devizový účet kraje. Finanční prostředky od partnerů projektu v celkové výši 23 492,70 Kč (945 EUR) je třeba přijmout do rozpočtu kraje.

 

Materiál dále řeší převod konečného zůstatku zvláštního účtu projektu do Fondu strategických rezerv (dále také "FSR") v souvislosti s ukončením realizace projektu.
Financování projektu bylo zajištěno z finančních prostředků poskytnutých v rámci programu Erasmus+ a z rozpočtu kraje. Kraj schválil uvolnění finančních prostředků na předfinancování projektu ve výši 620 tis. Kč, což odpovídalo 20 % zádržnému, které kraj obdržel na konci projektu. Z důvodu situace ovlivněné covidem se některé projektové aktivity uskutečnily on-line a nebo se neuskutečnily vůbec a tím došlo k úspoře finančních prostředků včetně předfinancování, které bylo ve skutečnosti poskytnuté z FSR ve výši 10 tis. Kč.
Vzhledem k ukončení projektu je možné vypořádat konečný zůstatek zvláštního účtu projektu. Přehled finančních prostředků z realizace projektu "Inquiry-based Learning and Teachnig Across Europe" je uveden v materiálu RK-41-2022-38, př. 1.

Návrh řešení

OŠMS předkládá Radě Kraje Vysočina k projednání návrh na provedení rozpočtového opatření na kapitole Evropské projekty a schválení převodu konečného zůstatku ve výši přibližně 150 tis. Kč do Fondu strategických rezerv z důvodu ukončení projektu. Konečná výše zůstatku na zvláštním účtu projektu bude ovlivněna výši připsaných úroků a kurzovými rozdíly.

Stanoviska Odbor ekonomický

Odbor ekonomický nemá připomínky k návrhu usnesení.

Návrh usnesení schvaluje
  • rozpočtové opatření na kapitole Evropské projekty, zvláštní účet projektu „Inquiry-based Learning and Teaching Across Europe“, související s přijetím finančních prostředků od partnerů projektu ve výši 23 492,70 Kč (945 EUR) na základě konečného zúčtování zálohových plateb vůči partnerům projektu dle partnerských smluv;
  • převod konečného zůstatku ze zvláštního účtu projektu "Inquiry-based Learning and Teaching Across Europe" včetně připsaných úroků do Fondu strategických rezerv z důvodu ukončení projektu a s tím související rozpočtové opatření na kapitole Evropské projekty.
Odpovědnost Odbor školství, mládeže a sportu
Termín 31. 12. 2022