RK-21-2020-57.pdf, RK-21-2020-57pr01.xlsx , RK-21-2020-57pr02.xlsx , RK-21-2020-57pr03.docx
Číslo materiálu | 57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Číslo jednací | RK-21-2020-57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Název | Soutěž „Vysočina – nejlepší dovolená“ – finanční dary oceněným – návrh na provedení rozpočtového opatření na kapitole Regionální rozvoj | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zpracoval | I. Fryšová, I. Hájková, L. Matoušková, P. Tlustoš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Předkládá | I. Fryšová, L. Seidl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet příloh | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Popis problému |
Materiál řeší poskytnutí darů oceněným účastníkům soutěže „Vysočina – nejlepší dovolená“ (dále též „soutěž“). Jedná se o soutěž, kterou vyhlásila Rada Kraje Vysočina na svém jednání dne 2. 6. 2020 usnesením č. 1023/18/2020/RK („Rada kraje vyhlašuje soutěž Vysočina – moje dovolená dle materiálu RK-18-2020-46, př. 1; schvaluje rozpočtové opatření spočívající ve zvýšení kapitoly Regionální rozvoj, § 2143 – Cestovní ruch o částku 2 000 000 Kč při současném snížení kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, § 6409 – Ostatní činnosti jinde nezařazené, položky Péče o lidské zdroje a majetek kraje o částku 2 000 000 Kč na realizaci soutěže Vysočina – moje dovolená; ukládá odboru informatiky a odboru analýz a podpory řízení zahájit analytické a vývojové práce na informačním systému programu podpory poptávky prostřednictvím voucherů; odboru regionálního rozvoje a příspěvkové organizaci Vysočina Tourism zpracovat základní podmínky návštěvnického voucheru, tj. účasti jednotlivých subjektů v systému (na které služby a případně které subjekty budou nabízet slevy) do 9. 6. 2020, základní procesní návrh systému emise, předávání a uplatňování voucherů do 9. 6. 2020; doporučuje zastupitelstvu kraje vyhlásit program Fondu Vysočiny Marketing v cestovním ruchu 2020 dle materiálu RK-18-2020-46, př. 2; schválit rozpočtové opatření v rámci Fondu Vysočiny spočívající ve zvýšení § 2143 – Cestovní ruch o částku 10 000 000 Kč při současném snížení § 6409 – Ostatní činnosti jinde nezařazené o částku 10 000 000 Kč na realizaci programu ve Fondu Vysočiny Marketing v cestovním ruchu 2020; schválit rozpočtové opatření spočívající ve zvýšení kapitoly Regionální rozvoj, § 2143 – Cestovní ruch o částku 10 000 000 Kč při současném snížení kapitoly Rezerva a rozvoj kraje, § 6409 – Ostatní činnosti jinde nezařazené, položky Nespecifikovaná rezerva o částku 10 000 000 Kč určenou na realizaci opatření podpory regionální ekonomiky kraje prostřednictvím systému voucherů“) jako jedno s opatření Kraje Vysočina k podpoře podnikatelů nabízejících služby v oblasti cestovního ruchu zasažených následky pandemie onemocnění COVID - 19. V rámci soutěže se mohli podnikatelé, spolky, příspěvkové organizace nezřizované krajem či obecně prospěšné společnosti zapojit do tvorby nové či inovované ucelené nabídky služeb na určitém území Kraje Vysočina pro stanovenou cílovou skupinu na dobu nejméně 2 dnů, vč. návrhu adekvátní marketingové kampaně. Příspěvky byly hodnoceny komisí dle kritérií:
Do termínu uzávěrky, tj. středy 24. 6. 2020 do 11:00, se do soutěže přihlásilo 30 subjektů s celkem 42 soutěžními příspěvky. Přehled přihlášených účastníků a jejich soutěžních příspěvků je uveden v materiálu RK-21-2020-57, př. 1. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Návrh řešení |
Komise jmenovaná radou kraje ve složení Ing. Jana Fischerová, CSc., Ing. Ladislav Seidl, MBA, Ing. Jitka Svatošová, Ing. Zbyněk Čech, Ing. Ivona Hájková, doc. RNDr. Iveta Fryšová, Ph.D., Bc. Veronika Švarcová vyhodnotila dne 26. 6. 2020 soutěžní příspěvky a doporučuje Radě Kraje Vysočina udělit ocenění, a to následujícím způsobem:
Slovní odůvodnění jednotlivých oceněných příspěvků: Produkt Koruny Vysočiny „Putování po Koruně Vysočiny sklářské“ nabízí třídenní tematický program zaměřený na historii a současnost sklářství v oblasti Žďárska, Novoměstska a částečně Bystřicka a navazuje na roční téma Vysočina Tourism „Vysočina sklářská“. Cílovou skupinou jsou především senioři a zájemci o historii a tématiku sklářství. Program je připraven variantně dle fyzické zdatnosti účastníka (turistika, cyklistika, doprava vozem) a bude doplněn o řadu informačních materiálů, ať již o informace s historickým obsahem, mapové podklady s vyznačením tras, možností ubytování, stravování, poskytovatelů služeb (např. půjčovny kol apod.), regionálních producentů, kteří jsou do programu vhodně zakomponováni, ale i dalších atraktivit v blízkosti jednotlivých cílů programu. Součástí materiálů bude také kvízová tajenka, po jejímž vyplnění získá účastník drobnou odměnu. Vzhledem k cílové skupině (především senioři) je program koncipován většinou ve venkovních prostorech a na místech s nízkou koncentrací lidí, což reflektuje hygienická a bezpečnostní opatření navazující na pandemii COVID-19 a posiluje pocit bezpečí této cílové skupiny. Produkt bude nabízen řadou subjektů v území, jako např. ubytovateli, destinačními kancelářemi, turistickými informačními centry, provozovateli spolupracujících atraktivit a dalšími subjekty v oblasti cestovního ruchu. Další produkt Koruny Vysočiny „Putování po sochách Michala Olšiaka“ navrhuje několikadenní program v oblasti Žďárska, Novoměstska a okrajově také Bystřicka, který cílí na rodiny s dětmi a snaží se je zábavnou cestou provést po regionu. Základem produktu je výherní poznávací hra spojená s návštěvou vybraných soch Michala Olšiaka (zajištěn souhlas vlastníka a povolení vstupu na pozemek). Za návštěvu každé sochy získávají účastníci razítko a při 15 získaných razítkách obdrží odměnu. Součástí produktu bude nejen hrací karta, obsahující bližší informace k jednotlivým sochám (název, kde se nachází, jak se k ní lze dopravit kolmo, pěšky, vozem, tip na stravování a zajímavosti v okolí) ale také mapa se zakreslením vybraných 20 soch, tipů na ubytování a stravování, další atraktivity v území, ale i regionální producenty, které lze v rámci putování navštívit. Do produktu bude zapojeno 31 subjektů (TIC, ubytovatelé, restaurace, regionální producenti, provozovatelé atraktivit) v blízkosti soch, u kterých bude možné získat potřebné razítko do průkazky. Ti budou logicky produkt turistům nabízet. Délka programu závisí zájmu účastníka a způsobu, jakým celý program absolvuje (přesun vozem, kolmo, pěšky). Program je koncipován ve volné přírodě a v místech s nízkou koncentrací osob, čímž reflektuje aktuální hygienická a bezpečnostní opatření ve vazbě na COVID-19. „Instagramová stezka“, další produkt z dílny Koruny Vysočiny, nabízí třídenní program pro aktivní, sportovně založené turisty se zájmem o sociální sítě (mladí lidé ve věku 18-35 let), v rámci kterého kombinuje sportovní aktivity v oblasti Bystřicka s nově vznikající stezkou s top místy pro vytvoření instagramové fotografie (převážně v oblasti přírodních zajímavostí). Součástí produktu budou mapové podklady s vyznačením míst pro tvoru instagramových fotografií, atraktivit programu, možností ubytování, stravování a tipů na další atraktivity v regionu. Nechybí ani soutěž o nejlepší instafoto za hodnotné ceny. Venkovní aktivity v místech s nízkou koncentrací osob reflektují aktuální hygienická a bezpečnostní opatření ve vazbě na COVID-19. Myšlenka spolku SE.S.TA navrhnout produkt „Sláva naŽďár výletu“ vznikla jako reakce na nutnost podpory cestovního ruchu v regionu v důsledku útlumu během pandemie COVID-19. Ve spolupráci Zámku Žďár nad Sázavou, města Žďár nad Sázavou, Turistického informačního centra Žďár a společnosti GFluence jsou s pomocí plánovacího nástroje Boom’n’Rank vytvářeny a pomocí internetových stránek zveřejňovány různé typy výletů, které inovativním způsobem kombinují místní zajímavosti společně s doporučeními na ubytování, restaurace a regionální produkty. Do přípravy jednotlivých výletů jsou zapojováni místní lidé, kteří dané území dobře znají, a díky tomu jsou součástí produktu i praktické rady a tipy, které návštěvník v běžných průvodcích nenajde. Nabídka možných výletů, délka pobytu i konkrétní složení programu je vysoce variabilní, dle individuálního zájmu návštěvníků z různých typů cílových skupin, kde si každý může program přizpůsobit dle vlastního uvážení i časových dispozic. Nabídka výletů bude průběžně doplňována a aktualizována. Produkt Penzionu Zubr s.r.o. „Rodinná dovolená plná chutí Vysočiny“ cílí převážně na území mikroregionu Bystřicka a jeho okolí, které se řadí mezi ohrožená území regionu, a představuje tip na rodinnou dovolenou s návštěvami zajímavostí v údolí malebné řeky Svratky a okolí. V území propojuje celou řadu subjektů, provozovatelů turistických atraktivit i možných dalších ubytovatelů, a aktivně spolupracuje s místními producenty regionálních potravin. Většinu aktivit koncipuje ve volné přírodě a venkovních prostorách s předpokladem menší koncentrace lidí a reflektuje tak hygienická a bezpečnostní opatření navazující na pandemii COVID-19. Produkt Městského kulturního střediska Třebíč „Po stopách válečných hrdinů“ je kulturně historicky pojatou nabídkou, která se zaměřuje na cílovou skupinu seniorů či lidí se zájmem o historii 2. světové války. Návštěvníkům přibližuje příběhy válečných hrdinů, jejichž životy souvisí s městem Třebíč a jeho blízkým okolím. Jádro nabídky tvoří osudy osobností Antonína Kaliny a Jana Kubiše, dále osudy výsadkářů skupiny Spelter, související příběhy rodiny hajného Vitouše a dalších statečných občanů obce Boňov. Součástí produktové nabídky jsou i filmové projekce, besedy s pamětníky a komentované prohlídky vybraných památek UNESCO v Třebíči. Tento produkt je jedinečný zejména propojením poznání nedávné historie s čistou přírodou jihovýchodní části Kraje Vysočina a návštěvou atraktivních památek a tipem na poznávací dovolenou, na kterou se nezapomíná. Produkt „Česká NEJ...jak na dlani PLUS aneb DOBRÉ DNY NA PELHŘIMOVSKU“ cílí na širokou škálu turistů od rodin s dětmi, přes seniory, partnerské dvojice až po skupiny přátel, kterým nabízí pestrou paletu přitažlivých cílů v Pelhřimově a širším okolí. Čtyřdenní program je zpracován variantně, takže si vybere opravdu každý. Do programu je zapojena řada subjektů, od ubytovatelů, přes restauratéry, provozovatele atraktivit, až po regionální producenty, kteří na programu aktivně spolupracují. Variantní řešení programu umožňuje výběr z venkovních nebo vnitřních aktivit, přičemž u vnitřních je zajištěn omezený počet účastníků. Díky tomu produkt reflektuje aktuální bezpečností a hygienická opatření ve vazbě na COVID-19. Navíc region Pelhřimovsko dosud patří mezi region s nejnižším výskytem koronavirového onemocnění v rámci celé České republiky. Produkt „To nejlepší v okolí Zámku Dukovany ve dvou dnech“ je novým víkendovým balíčkem třebíčského Hotelu Atom, určeným pro cílovou skupinu párů či menších skupin, kteří cestují bez dětí. Balíček nabízí ubytování v Zámku Dukovany, který je menším zařízením komornějšího typu, a jeho nedílnou součástí je zajištění prohlídek nejzajímavějších přírodních a kulturně historických atraktivit v okolí Zámku Dukovany (vč. plavby lodí po Dalešické přehradě). Do programu jsou jedinečným způsobem zakomponovány ochutnávky specialit od místních a regionálních producentů, s nimiž žadatel aktivně spolupracuje. Silnou stránkou produktu je rovněž lokalizace na Třebíčsko, které, ač představuje turisticky atraktivní destinaci, nepatří k nejnavštěvovanějším oblastem, a pro mnoho lidí se tak v současné „postkoronavirové“ době stává ideálním místem k trávení dovolené. Produkt „Ochutnej Třebíč a jeho okolí“ je rovněž navržen třebíčským Hotelem Atom. Jedná se tentokrát o týdenní pobyt s ubytováním v Třebíči cílící na osoby v aktivním věku, které cestují za poznáním a historií. Program tohoto balíčku jim nabízí tzv. zážitkový voucher spolu s doporučeným programem na jednotlivé dny, který zahrnuje jak památky „klasického“ typu (hrady, zámky, muzea), tak i atraktivity z přírodovědné či technické oblasti (Alternátor Třebíč), doplněné možností relaxace a sportovního vyžití. Vyzdvihnout je nutno též příkladnou spolupráci s producenty regionálních potravin a lokalizaci do prostředí menších měst a venkova s nižší koncentrací lidí, které v současné době kvůli COVID-19 patří k nejvyhledávanějším místům pro cestování a dovolené. Ing. Bronislav Vala v navrhovaném produktu „STAYHOME“, s mottem Vysočina všemi smysly ve všech souvislostech, představuje zcela novou nabídku Hotelu Zámek Valeč s několika variantami relaxačně-zážitkových pobytových balíčků (2 noci, 4 noci a 7- či vícedenní dovolená) vhodných pro různé typy cílových skupin, jejichž součástí je doprovodný program ve formě výletů po přírodních, historických i kulturních zajímavostech v okolí. Produkt staví na kvalitní péči o návštěvníky a přináší jim pestrou, všestrannou nabídku možností trávení dovolené s využitím jak špičkově vybaveného zázemí hotelu, tak i zajímavostí v blízkém okolí. To je umožněno zejména díky navázání úzké spolupráce řady subjektů působících v cestovním ruchu i producentů regionálních potravin, která přispěje k oživení ekonomiky v hospodářsky ohroženém území Třebíčska.
Komise navrhuje radě kraje v souladu s ustanovením pravidel soutěže „Vyhlašovatel si vyhrazuje na základě obdržených příspěvků případně doplnit další kategorie“ doplnit kategorii „Námět na inovativní řešení či netradiční pojetí nabídky cestovního ruchu“ v rámci níž by byl oceněn soutěžní příspěvek přinášející zajímavé a originální náměty k podpoře rozvoje nabídky cestovního ruchu v regionu a jejímu přiblížení návštěvníkům a turistům. V rámci této kategorie bude oceněno 6 soutěžních příspěvků finančním darem ve výši 10 000 Kč/příspěvek:
Předkladatelé se plně ztotožňuje se závěry komise a navrhují Radě Kraje Vysočina rozhodnout doplnit kategorii „Námět na inovativní řešení či netradiční pojetí nabídky cestovního ruchu“, poskytnout finanční dary subjektům a za soutěžní příspěvek uvedené v materiálu RK-21-2020-57, př. 2 dle vzorové smlouvy uvedené v materiálu RK-21-2020-57, př. 3. Využití oceněných příspěvků - v případě poskytnutí souhlasu autory jednotlivých produktů, k propagaci a prezentaci formou kampaně v médiích a na sociálních sítích (web, facebook, instagram aj.) jak Krajem Vysočina, resp. Vysočina Tourism, příspěvková organizace, tak v rámci přeshraniční spolupráce Kraje Vysočina prostřednictvím kanceláře Evropského regionu Dunaj-Vltava (dále ERDV“) (facebook, instagram). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stanoviska |
Odbor regionálního rozvoje Podpora byla zaevidována v systému eDotace – ID O02979.00xx. Odbor ekonomickýOdbor ekonomický nemá připomínky k navrhovanému rozpočtovému opatření. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Návrh usnesení |
rozhoduje
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Odpovědnost | Odbor ekonomický, Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu, Odbor regionálního rozvoje | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termín | 31. 8. 2020 |