RK-25-2020-43.pdf, RK-25-2020-43pr01.pdf , RK-25-2020-43pr02.doc , RK-25-2020-43pr03.pdf , RK-25-2020-43pr04.pdf
Číslo materiálu | 43 |
---|---|
Číslo jednací | RK-25-2020-43 |
Název | Aktualizace č. 7 Zásad územního rozvoje Kraje Vysočina |
Zpracoval | P. Průža, O. Skryja |
Předkládá | L. Svoboda |
Počet příloh | 4 |
Popis problému |
Společnost ČEPS, a.s. podala, jako oprávněný investor záměru stavby přenosové soustavy, návrh na aktualizaci Zásad územního rozvoje Kraje Vysočina (dále též „ZÚR KrV“) z důvodu umožnění rozvoje veřejné technické infrastruktury. V rámci řešení aktualizace ZÚR KrV žádala ČEPS, a.s. vymezit rozvojovou plochu pro novou transformovnu 400/110 kV a koridory pro její zapojení do přenosové a distribuční soustavy. ČEPS, a. s. požaduje vymezit zároveň plochu a koridor veřejně prospěšné stavby pro umístění předmětných staveb. Pro vybudování nové TR 400/110 kV bylo jako nejvhodnější zvoleno území mezi obcí Obrataň a městem Pelhřimov. Toto území bylo vybrané především z důvodu souběhu budoucího vedení 400 kV V406/7 mezi transformovnami Kočín a Havlíčkův Brod-Mírovka a vedení distribuční společnosti o napěťové hladině 110 kV, na které by byla nová transformovna napojena. Dále byly na základě podrobnějších podmínek vytipovány bližší lokality, ze kterých byly vybrány 3 pro detailnější posouzení. Z tohoto posouzení byly pro další fáze vybrány lokality Věžná a Leskovice. Odbor územního plánování a stavebního řádu (dále též „pořizovatel“) zajistil, na základě usnesení 0314/04/2019/ZK ze zasedání zastupitelstva kraje č. 04/2019 konaného dne 18. 6. 2019, uzavření smlouvy o dílo se zhotovitelem a zajistil pořízení Aktualizace č. 7 Zásad územního rozvoje Kraje Vysočina (dále též „A7 ZÚR KrV“) včetně vyhodnocení vlivů návrhu A7 ZÚR KrV na udržitelný rozvoj území. Návrh A7 ZÚR KrV byl pořízen ve dvou variantách řešení A – Věžná a B – Leskovice. Pořizovatel projednal návrh A7 ZÚR KrV s dotčenými orgány, sousedními kraji, oprávněnými investory a s Ministerstvem pro místní rozvoj. Společné jednání o návrhu A7 ZÚR KrV se konalo dne 6. března 2020. Současně byl návrh A7 ZÚR KrV doručen veřejnou vyhláškou a zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový přístup. Na základě společného jednání byla uplatněna stanoviska a připomínky. Tabulka stanovisek a připomínek včetně jejich vyhodnocení pořizovatelem je součástí přílohy RK-25-2020-43, př. 2. Pořizovatel dále obdržel souhlasné stanovisko Ministerstva životního prostředí k návrhu koncepce podle §10g zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (příloha RK-25-2020-43, př. 3). Pořizovatel obdržel rovněž souhlasné stanovisko Ministerstva pro místní rozvoj z hlediska zajištění koordinace využívání území, zejména s ohledem na širší územní vztahy a mezinárodní závazky, a souladu s politikou územního rozvoje (příloha RK-25-2020-43, př. 4). Dle § 38 odst. 2 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“) pokud návrh zásad územního rozvoje obsahuje varianty řešení, navrhne krajský úřad na základě výsledků projednání a vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území zastupitelstvu kraje ke schválení výběr nejvhodnější varianty. Zastupitelstvo kraje je při schvalování vázáno stanovisky dotčených orgánů nebo výsledkem řešení rozporů. |
Návrh řešení |
Pořizovatel předkládá zastupitelstvu kraje návrh ke schválení výběru varianty B – Leskovice. Dle vyhodnocení vlivů A7 ZÚR KrV na udržitelný rozvoj území jsou obě hodnocené varianty A – Věžná a B – Leskovice z hlediska jejich vlivů na udržitelný rozvoj území akceptovatelné a realizovatelné. Z hlediska vyváženosti všech tří pilířů udržitelného rozvoje území není mezi hodnocenými variantami A – Věžná a B – Leskovice zásadní rozdíl. Čistě z hlediska vlivů na životní prostředí se jako mírně příznivější jeví varianta A – Věžná, z hlediska zbylých dvou pilířů udržitelného rozvoje území, tedy z hlediska pilíře sociálního a ekonomického, není mezi oběma hodnocenými variantami identifikován žádný rozdíl. V uplatněných stanoviscích dotčených orgánů byl převážně vyjádřen souhlas s řešením v obou variantách a dále byla uplatněna stanoviska preferující variantu B – Leskovice. Z uplatněných připomínek jednoznačně vyplývá preference varianty B – Leskovice. V připomínce obce Leskovice byl projeven souhlas s umístěním záměru na jejím území. Na základě výše uvedených výsledků projednání a vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území se jako nejvhodnější varianta jeví varianta B – Leskovice. Pořizovatel prověřil, že navrhovaná varianta B – Leskovice je v souladu se stanovisky dotčených orgánu. Návrh A7 ZÚR KrV ve variantě B – Leskovice je způsobilý k zahájení řízení o zásadách územního rozvoje dle § 39 stavebního zákona (veřejné projednání). |
Stanoviska |
Výboru regionálního rozvoje, MA 21 Zastupitelstva Kraje Vysočina Pořizovatel předloží materiál na jednání Výboru regionálního rozvoje, MA 21 Zastupitelstva Kraje Vysočina dne 24. 8. 2020. |
Návrh usnesení |
doporučuje zastupitelstvu kraje schválit výběr varianty B – Leskovice jako nejvhodnější varianty řešení návrhu Aktualizace č. 7 Zásad územního rozvoje Kraje Vysočina. Návrh Aktualizace č. 7 Zásad územního rozvoje Kraje Vysočina je přiložen v materiálu RK-25-2020-43, př. 1. |
Odpovědnost | Odbor územního plánování a stavebního řádu |
Termín | 8. 9. 2020 |