RK-34-2018-21.pdf, RK-34-2018-21pr01.pdf , RK-34-2018-21pr02.pdf , RK-34-2018-21pr03.pdf
Číslo materiálu | 21 |
---|---|
Číslo jednací | RK-34-2018-21 |
Název | Návrh Rozpočtu Kraje Vysočina na rok 2019 |
Zpracoval | A. Krištofová, J. Kopecká, H. Sošková, P. Tulis |
Předkládá | A. Krištofová |
Počet příloh | 3 |
Popis problému |
Kraj dle zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, ve znění pozdějších předpisů, hospodaří za podmínek daných zákonem podle vlastního rozpočtu. Sestavování rozpočtu a hospodaření s finančními prostředky tohoto rozpočtu se řídí zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů. Rozpočet kraje je finančním plánem, jímž se řídí financování činnosti kraje. Rozpočtový rok je shodný s rokem kalendářním. V případě, že by nebyl rozpočet schválen před 1. lednem rozpočtového roku, řídí se rozpočtové hospodaření v době do schválení rozpočtu pravidly rozpočtového provizoria. Ekonomický odbor předkládá k projednání konečnou verzi návrhu Rozpočtu Kraje Vysočina na rok 2019, která vznikla po řadě jednání, jež se uskutečnila v souladu s platnými závaznými zásadami a harmonogramem projednávání rozpočtu kraje na rok 2019. Návrh rozpočtu je předkládán ve formě:
|
Návrh řešení |
Předkládaný návrh Rozpočtu Kraje Vysočina na rok 2019 respektuje následující zásady:
|
Stanoviska |
Komise rozpočtová, pro zaměstnanost a podnikání Rady Kraje Vysočina Návrh Rozpočtu Kraje Vysočina na rok 2019 bude projednán na zasedání Komise rozpočtové, pro zaměstnanost a podnikání Rady Kraje Vysočina č. 6/2018 dne 26. 11. 2018 a její stanovisko bude sděleno na jednání rady kraje dne 27. 11. 2018. |
Návrh usnesení |
stanoví
vedoucím odvětvových odborů s výkonem zřizovatelské funkce předložit radě kraje návrh finančního plánu příspěvkových organizací zřizovaných krajem na rok 2019 v termínu do 31. 3. 2019; doporučujezastupitelstvu kraje: schválit
svěřit radě kraje provádění:
a) ke změně příjmové a výdajové části rozpočtu kraje na základě uloženého odvodu z fondu investic při současném poskytnutí finančních prostředků ve stejné výši, a to formou příspěvku na provoz nebo investičního příspěvku, popř. ke změně příspěvku na provoz u zřizovaných příspěvkových organizací, kdy potřeba navýšení příspěvku u organizací je současně kryta snížením příspěvku ve stejném objemu u jiných organizací v rámci kapitoly; b) ke zvýšení (snížení) příjmové části rozpočtu kraje o: b.a) příjmy z prodeje movitého majetku kraje předaného příspěvkové organizaci do správy; b.b) příjmy z pronájmu nemovitostí a movitých věcí ve vlastnictví kraje pronajatých příspěvkové organizaci na základě smlouvy o nájmu, kdy je zároveň ve výdajové části rozpočtu kraje ve stejném objemu nebo v objemu sníženém o dopad vyplývající ze zákona o dani z přidané hodnoty upraven u této organizace příslušný dotační titul (příspěvek na provoz, investiční příspěvek) na její běžný nebo investiční rozvoj; c) ke změně rozpočtu kraje v souvislosti se snížením příspěvku na provoz, resp. s odvodem z fondu investic; d) ke změně rozpočtu kraje, kdy: d.a) dočasný nedostatek finančních zdrojů ke krytí provozních potřeb u příspěvkové organizace je nutné řešit poskytnutím návratné finanční výpomoci z rozpočtu kraje podle § 34 odst. 1 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů; d.b) příspěvková organizace vrátí návratnou finanční výpomoc poskytnutou z rozpočtu kraje na účet svého zřizovatele;
Předmětem svěření nejsou rozpočtová opatření prováděná na položce Nespecifikovaná rezerva v kapitole Rezerva a rozvoj kraje. |
Odpovědnost | Odbor ekonomický |
Termín | 31. 12. 2018 |